1.3.12

O blogowaniu słów kilka...


Postanowiłam dziś naskrobać do Was co nieco o tym, co sądzę o pewnych zwyczajach blogowych. Otóż praktycznie pod każdym blogiem przeze mnie śledzonym można znaleźć informacje typu: „wszelkie promowanie swoich blogów zabronione”, „złośliwości będą usuwane”, „reklamy swojego bloga są u mnie płatne”, „promowanie własnego bloga zabronione”.

Takie wpisy wprawiają mnie w osłupienie i budzą we mnie ogromny niesmak.
Czy informacja w komentarzu o tym, że zrobiło się wpis na swoim blogu z recenzją jakiegoś kosmetyku to aż takie przestępstwo??? Cała społeczność blogowa moim zdaniem powinna się szanować i pomagać sobie nawzajem, bo niby w czym jedne blogerki są lepsze od drugich? Jeśli znajdują się osoby piszące obraźliwe i prymitywne komentarze to świadczy to tylko o ich niskim poziomie, ale każdy ma przecież prawo wyrażać swoje opinie- nawet jeśli są one negatywne.
Usuwanie takich niechcianych komentarzy- czy to negatywnych, czy też takich z adresem do swojego bloga- zakrawa o hipokryzję i po części staje się cenzurowaniem wolnego Internetu. Bo jak nazwać inaczej usuwanie lub nie publikowanie wpisów, które nam po prostu nie pasują? Chyba, że chodzi tu tylko i wyłącznie o marketing i zarabianie pieniędzy- w końcu każda nowo promująca się blogerka może odebrać nam czytelników i reklamodawców, z których czerpane są korzyści.
Warto jednak przemyśleć sprawę czy takie właśnie korzyści są sensem naszego blogowania, czy może zależy nam na zwyczajnym wyrażaniu swoich opinii i prowadzenie bloga dla siebie i czytelników, a nie dla kasy z reklam i słodkich komentarzy na swój temat.

W każdym razie jeśli Ktoś w ogóle czyta mojego bloga to niech wie, że zawsze może w komentarzu napisać swoją opinię, a „reklama”  z adresem własnego bloga nie zostanie skasowana.

Pozdrowienia dla Blogerek!

Yzma
Copyright © 2016 Nasze Poddasze , Blogger