Święta bez choinki...

09:45

Postanowiłam już jakiś czas temu, że oprócz postów typowo kosmetycznych będę co jakiś czas zamieszczać teksty zupełnie inne, tzw. „lifestylowe”.
Właśnie w dzisiejszym dniu nadarza się okazja na pierwszy taki post…

Wigilia, Boże Narodzenie- dni niby radosne i wesołe, ale w tym roku jakoś tak niezupełnie…



Jestem osobą zabieganą i zapracowaną. Oprócz pracy na pełny etat muszę ostatnio w weekendy ogarniać też uczelnię, no i od prawie już 5 lat mam na głowie własny „dom”. Święta są więc dla mnie czasem bardzo wyczekiwanym i szczególnym. Zawsze z radością odliczam dni, przystrajam mieszkanie i cieszę się jak dziecko na chwilę odpoczynku i możliwość snu trochę dłużej niż do godz. 5.10.

A jednak tym razem jest zupełnie inaczej… W tym roku nie czuję atmosfery, nie czekam na Święta. Jedyne ozdoby u mnie to kilka słynnych biedronkowych poduszek, na więcej nie mam ochoty ani siły. W tym roku nie ma nawet choinki…

Tak naprawdę od połowy października ja i cała moja rodzina żyjemy w zawieszeniu i niepewności, w ciągłych rozjazdach między domem a szpitalem oddalonym o 100 km. Ciężko pogodzić się z diagnozą, która może okazać się wyrokiem. Nikt nie chce się osobiście zetknąć ze słowami choroba, operacja, rak, przeszczep, przerzuty itd… My żyjemy tymi właśnie słowami od ponad 2 m-cy i wcale nie jest łatwiej niż na początku.

Jak więc cieszyć się na te piękne Święta? Jak wprowadzać radosną atmosferę?

Często jest tak, że powierzchownie obchodzimy Święta, skupiamy się na ozdobach, prezentach (sama tak właśnie robiłam) i nie zdajemy sobie sprawy z tego co najistotniejsze… Po co mi piękna choinka, tuzin dekoracji, świąteczne melodie i prezenty, skoro może to ostatnia Wigilia w pełnym gronie…

Ogromnie zazdroszczę wszystkim, którzy radośnie obchodzą ten czas, tak normalnie i najzwyklej w świecie. Mam jeszcze nadzieję, że moje Święta też kiedyś takie będą…


Zdrowych i spokojnych Świąt Moi Kochani!!!


Zobacz także:

16 komentarze

  1. Dużo, dużo, dużo zdrowia i obecności najbliższych - reszta to jest symbolika - jest czas na odpoczynek będzie i na radosną krzątaninę. Czasu spokoju i wytchnienia Ci życzę z całej serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będziesz miła jeszcze 1000 wymarzonych Świąt...
    A na te życzę Ci i Twoim bliskim ogromu zdrowia, bo ono jak jest najważniejsze, spokoju i chwili zadumy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana dużo, dużo zdrowia dla Ciebie i Twoich bliskich :* Życzę Wam, abyście mimo wszystko potrafili cieszyć się tym wspólnym czasem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słońce, dużo zdrowia życzę Tobie i całej Twojej rodzinie, mam nadzieję, że mimo wszystko ten świąteczny czas minie Wam w spokojnej atmosferze i na odpoczynku, buziaki :***

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę Ci kochana, by te święta jednak nie były smutne, a każda chwila była najcenniejsza :) Spokoju, odpoczynku i bliskości! I wiary, że naprawdę może być jeszcze dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana dużo zdrówka Tobie i całej Twojej rodzinie :) Wesołych Świąt -trzymam kciuki żeby było wszystko dobrze !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, z całego serca życzę Wam przede wszystkim spokoju i aby wszystko dobrze się ułożyło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiem co czujesz, w tym roku mamy tak samo ;( chlopak mojej siostry lezy w szpitalu i daja mu tylki kilka dni zycia .. wazne by wierzyc w cud, moze ten magiczny czas sprawi nasze cuda ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana Święta to czas cudów, wierzę, że i u Ciebie się zdarzy. Życzę Ci tego z całego serca. Błogosławionych Świąt ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze. Wszystkiego, co najlepsze życzę Tobie i Twoim bliskim.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowia ! Nsprawde zycze zdrowia bo to najważniejsze! Rzeczy materialne nie sa w stanie kupić i zastąpić zdrowia! Moj tato zmarł w czerwcu na raka wiec te swieta tez takie nijakie ! Zrobiliśmy z nich to co sie dało zrobic i cieszymy sie ze mamy siebie i każda chwila jest cenna i ważna :-)
    Ściskam cie i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Życzę Tobie i Twojej rodzinie dużo siły i wytrwałości w walce z chorobą. Zawierz wszystko ,a reszta na pewno się ułoży. Wszystko,co dzieje się w naszym życiu jest "po coś". Wierzę, że przejdziecie przez ten trudny czas zwycięsko :*

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda, Święta są ostatnio wyścigiem szczurów ale nie w tym kierunku co trzeba. Książki się nie uznaje za prezent a jak jego cena wynosi ponizej stowy to nawet nie spojrzą. Ty człowieku bierz kredyt na ten cel bo inaczej nie ma o czym gadać. Współczuję kochana, życzę dużo sił i wytrwałości, przede wszystkim zdrowia. :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonale cię rozumiem, ja już takie święta mam za sobą.. Mocno trzymam kciuki za to, aby wszystko się ułożyło! ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana dużo zdrówka przede wszystkim! Ja atmosfery świąt nie czuję już od kilku lat.. najpierw był to bunt na to, że muszę pracować w wigilię i święta.. nie było więc choinki ani całego tego świątecznego szaleństwa.. w tym roku, choć pracować już nie muszę, klimat jakiś taki pozostał. Jestem z mężem i to jest najważniejsze! Choinka i bombki to tylko dodatki. Nie potrzebujemy ich!

    OdpowiedzUsuń
  16. racja, najważniejsze jest to, z kim obchodzi się święta a nie jakie prezenty się dostanie i w jaki sposób dom się przystroi. życzę dużo zdrowia osobie o której piszesz i oby wszystko skończyło się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy